Sekapur sirih

Assalamualaikum buat semua pembaca sekalian. Terima kasih kerana sudi melayari blog ini. Semoga kalian mendapat info-info baru dan bermanfaat untuk diketahui dan diamalkan insya allah.

24 May 2011

Terroris Israel Rancang Bom Masjid Agung Hasan Beik di Yafa

Isnin , 23/05/2011 - Sumber media Israel menyiarkan "Rancangan Terroris" yang hendak meledakan salah satu masjid kota Yafa di pusat Palestin 1948, yang akan dilakukan sekelompok ekstrimis Yahudi yang ditangkap baru-baru ini.

Beberapa sumber melaporkan, Selasa (17/5) bahawa polisi Israel baru-baru ini menangkap sekumpulan Yahudi terdiri dari 7 orang anggota, dipimpin penguam Israel, Gore Finkelctien, dengan tuduhan merancang meletupkan Masjid Agung Hasan Beik di Yafa, membunuh imam masjid dan para jamaah warga Palestin.

Menurut rancangan tersebut, mereka akan meletupkan masjid menggunakan bom yang akan diledakan setelah solat Jumaat, selepas operasi yang mereka sebut sebagai "Penarikan Harga" bagi ekstrimis Yahudi.

Disebutkan bahawa Masjid Agung Hasan Beik selama beberapa tahun terakhir menjadi sasaran serangan perkauman pihak ekstrimis Yahudi. Sebahagiannya dengan meruntuhkan menara masjid, melempar kepala babi ke dalam masjid dan usaha pembakaran serta memusnahkan seluruh masjid.

No comments:

Post a Comment